دکوراسیون،تزئینات وخانه داری

دکوراسیون،تزئینات خانه داری و آشپزی

دکوراسیون،تزئینات وخانه داری

دکوراسیون،تزئینات خانه داری و آشپزی

چیدمان افطار

 طاعات وعبادات همه دوستان قبول درگاه حق باشه . از دوستان با سلیقه میخوام که اگه تصویری از چیدمان سفره افطار دارن برام ارسال کنند تا در سایت بزارم و همه از اید های شما استفاده کنند تا با تزئینی زیبا این ماه مبارک را برگزار کنند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لوبیا پلو با سویا | پلو و چلو

 مواد لازم:
برنج ایرانی=3 پیمانه
لوبیا چشم بلبلی=5/1 پیمانه
سویا=1 پیمانه
پیاز=3 عدد
روغن مایع=به میزان لازم
زردچوبه=2/1 قاشق چایخوری
دارچین=3/1 قاشق چایخوری
نمک=به میزان لازم
آرد لپه=2 قاشق غذاخوری
کره=50 گرم
زعفران=به میزان دلخواه
فلفل سیاه=4/1 قاشق چایخوری
طرز تهیه:
1. ابتدا سویا را حدود 10 دقیقه خیس کرده بعد آب آن را تخلیه کنید؛مجددا آب روی سویا ریخته و روی حرات به مدت 5 دقیقه بگذارید،وقتی جوش آمد آن را آبکشی کرده و آب اضافی آن را خوب بگیرید؛این کار باعث می شود بوی ناخوشایند و مواد افزودنی آن گرفته شود.در این حالت سویا آماده طبخ است.
2. لوبیا را به مدت کوتاهی خیس کرده و بپزید؛2 عدد پیاز را سرخ کرده و به آن زردچوبه و دارچین بیفزایید و لوبیای پخه را اضافه کنید.
3. برنج را بعد از خیس کردن آبکش کنید و موقع دم کشیدن لابلای برنج از مایه لوبیا و و پیاز داغ بگذارید. در آخر کمی زعفران و کره گرم کرده روی برنج بدهید.
4. سویا را بعد از اینکه آماده کردید با یک عدد پیاز سرخ کنید؛نمک،زردچوبه،کمی فلفل سیاه و آرد لپه را به آن اضافه کرده و خوب ورز دهید؛سپس به کمک دستانتان به صورت توپ های کوچک،قل قلی کرده و در روغن داغ سرخ کنید. در هنگام کشیدن پلو،دور تا دور آن را با کوفته ریزه ها تزئین کنید.

استامبولی با مرغ | پلو و چلو

مواد لازم:
مرغ=به مقدار لازم
برنج=1 کیلو
لوبیا سبز=به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی=نصف قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه
طرز تهیه:
ابتدا مرغ را می پزیم. وقتی پخته شده آنرا ریش ریش می کنیم و تمام استخواهای اضافی را جدا می کنیم.سپس آنرا کمی در روغن سرخ می کنیم.کمی رب گوجه را به آن اضافه می کنیم و در آخر لوبیا سبز را به آن اضافه می کنیم و می گذاریم کمی بپزد و برنجی که از قبل پخته ایم را در قابلمه ریخته و لای آن را مواد آماده شده می گذاریم و کمی روی آن زعفران حل شده در آبجوش می ریزیم و می گذاریم 1 تا 1 و نیم ساعت دم بکشد و با سالاد شیرازی میل فرمایید.