دکوراسیون،تزئینات وخانه داری

دکوراسیون،تزئینات خانه داری و آشپزی

دکوراسیون،تزئینات وخانه داری

دکوراسیون،تزئینات خانه داری و آشپزی

دیزی | غذاهای گوشتی

 مواد لازم برای چهار نفر :
نخود-لوبیای سفید=روی هم رفته یک لیوان بزرگ
گوجه فرنگی=2 عدد بزرگ
پیاز پوست گرفته شده=2 عدد متوسط
فلفل سبز تازه=2 تا 3 عدد
نمک،فلفل و آبلیمو=به مقدار لازم
گوشت گوسفند با استخوان و چربی=500 گرم
سیب زمینی شسته شده با پوست=4 یا 5 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی= یک قاشق غذا خوری
سیر ( به دلخواه = یک حبه بزرگ 
طرز تهیه :
نخود و لوبیا را از شب قبل در مقداری آب ( سه برابر حجم خیس نخورده نخود و لوبیا ) خیس کنید .
گوشت را همراه چربی و استخوان به همراه نخود و لوبیا، یک عدد از پیازها، یک حبه سیر و گوجه فرنگی ها که هرکدام را پوست گرفته و به دو نیم کرده اید در ظرف مناسبی بریزید و شش برابر حجم آنها آب از قبل جوشیده سرد به آنها اضافه کنید . ( دقت کنید هنگامی که گوشت را میپزید از ابتدا به آن نمک و ادویه نزنید چون باعث دیرپز شدن گوشت میشود )
اگر از دیزی گلی استفاده میکنید ، توجه داشته باشید که حتما از شعله پخش کن بین شعله مستقیم و ظرف دیزی استفاده کنید . این ظرف زمان پخت را طولانی تر و درعوض طعم غذا را خیلی بهتر و غذا را جا افتاده تر میکند .
بعد از حدود یک ساعت و نیم فلفل سبز ها را به دیزی بیفزائید .
در تمام مراحل پخت دقت کنید که شعله زیر ظرف ملایم باشد تا غذا جا بیفتد . یک ساعت بعد از اضافه کردن فلفل ، سیب زمینی ها را با پوست داخل غذا بریزید .
پیازی که اول به غذا اضافه کردید از ظرف خارج کنید و دور بیندازید . چربی گوشت را نیز از ظرف خارج کنید . به همراه یک عدد پیاز باقیمانده خوب بکوبید ؛ ( میتوانید اول پیاز باقیمانده را ریز رنده کنید بعد چربی را بکوبید و با هم مخلوط کنید ) و داخل غذا بریزید . در این مرحله که گوشت و نخود – لوبیا نرم و پخته شده اند، نمک و فلفل سیاه را به میزان دلخواه به غذا اضافه کنید .
در صورتی که غذای شما رنگ دلخواهتان را نداشت میتوانید از یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی سرخ شده در کمی روغن ، داخل غذا استفاده کنید . ( سرخ کردن رب قبل از مصرف داخل غذا به جهت از بین بردن بوی خامی رب و همچنین بهتر کردن رنگ رب است اگر هنگام سرخ کردن رب یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده هم به آن بیفزایئد نتیجه بهتری میگیرید )
این غذا هر چه زمان پختش طولانی تر باشد جا افتاده تر و خوش مزه و خوش رنگ تر میشود .
معمولا این غذا را با آب زیاد درست میکنند . و بهتر است اول کار به اندازه کافی در ظرف آب بریزید که مزه غذا در اثر اضافه کردن چند مرحله آب در طول پخت، تحت تاثیر قرار نگیرد .
فراموش نکنید که آبلیمو را هنگام سرو  غذا ، داخل ظرف بریزید ؛ در غیر اینطورت طعم غذا در اثر جوشیدن آبلیمو تلخ میشود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد