دکوراسیون،تزئینات وخانه داری

دکوراسیون،تزئینات خانه داری و آشپزی

دکوراسیون،تزئینات وخانه داری

دکوراسیون،تزئینات خانه داری و آشپزی

نکاتی برای طبخ کیک | کیک و شیرینی

در مورد شیرینی ها و طبخ آنها به نکات ذیل توجه کامل داشته باشید : شیرینی پزی کاری است که هم علم است و هم هنر در آن بکار رفته است و اگر بخواهیم نتیجه مطلوبی بدست بیاوریم باید سه نکته ذیل را کاملا رعایت نمائیم :
1- موادیکه انتخاب میکنیم و بکار میبریم باید بهترین و مرغوبترین اجناس باشند.
2- مواد و وسائل باید بطور صحیح انتخاب شود.
3- نوع و مقدار موادی که بکار میرود باید طبق دستوریکه داده شده انتخاب و بکار برده شود مهمترین موادیکه در شیرینی نیز بکار برده میشود عبارتست از کره یا روغن ، آرد مواد شیرینی مایع ، مواد تخمیر کننده .
4- روغن یا کره به شیرینی یک مزه خوب میدهد و انرا مغذی مینماید هر نوع روغن یا کره که در دستور شیرینی داده میشود باید همانرا با دقت زیادی انتخاب کنیم زیرا نتیجه کاملا بستگی به انتخاب آن دارد روغن یا کره باید از بهترین نوع یعنی نباید عطر یا بوئی داشته باشد تا بوی مواد دیگر که لازم است در شیرینی بماند از بین نبرد.
البته اگر شیرینی با کره درست شده باشد واضح است که زودتر از شیرینی با روغن درست میشود حالت ماندگی پیدا میکند زیرا کره که در شیرینی است دارای دوغ است و آن دوغ که مانده میشود مزه بدی به شیرینی خواهد داد پس اگر شیرینی با کره درست شود باید زودتر آنرا مصرف نمود و یا در یخچال نگاهداری شود
شیرینی هائی که با روغن بسیار خوب تهیه میشود کسلکا برای مدت زیادی میتوان آنرا نگاهداری کرد.
آرد : اگر در دستور شیرینی گفته شود که از آرد نان استفاده کنید براحتی میتوان از آرد معمولی مصرف کنیم ولی اگر در دستور شیرینی مخصوصا قید شود آرد سفید باید با همان آرد سفید شیرینی را درست کنیم میدانیم که آرد معمولی از گندم سفت تر درست میشود ، اینستکه شاید برای بعضی شیرینیها خوب نیست .
مواد شیرینی : اساسا مغذی و مقوی بودن شیرینی جات همان مواد شیرینی است که در آن مصرف می شود .
مواد شیرینی از نی شکر یا چغندر بدست میآورند و میتوان از آن استفاده کرد. ولی رویهمرفته مواد شیرینی که در شیرینی پزی بکار برده میشوند عبارتند از شکر سفید ، شکر سرخ ، پودر قند ، شیرینی عسل و یا شهد غلیظ میباشد.
معمولا شکر سرخ و شکر سفید را میتوان بجای هم مصرف نمود ولی در مورد پودر قند و شهد غلیظ اینطور نیست و هر کدام که در دستور ذکر شود باید همانرا بکار برد.
مایع : مایعی که غالبا در شیرینی بکار برده میشود عبارتند از شیر ، آب و یا آب میوه میباشد.
البته در مورد شیرینی میتوان از شیر خشک نیز استفاده نمود در صورتیکه طبق دستوریکه برای شیر خشک نوشته شده است باید آنرا بصورت شیر کامل در بیاوریم شیر های غلیظ را که دارای شیرینی است نمیتوان بجای شیر معمولی بکار برد.
مواد تخمیر کننده : این مواد برای داخل کردن هوا در خمیر است و بنابر این برای پف کردن شیرینی یا نان بکار برده میشوند عبارتند از بکینگ پودر ، خمیر ترش ، کرم دو تارتر ، ماست و جوش شیرین .
در مورد کیک ها و طبخ آنها به نکات ذیل توجه کامل داشته باشید :
1- در فر را نباید باز کنیم تا موقعیکه کیک درست شود .
2- سفیده تخم مرغ را اگر با کمی قند سائیده مخلوط کنیم اگر هم بماند پف آن نمیخوابد.
3- اگر تخم مرغ زنی برقی داشتیم براحتی میتوانیم تخم مرغ ها را خوب بزنیم.
4- کره و تخم مرغ را باید یکساعت قبل از یخچال بیرون بیاوریم برای اینکه کره که در یخچال است سفت و نرم کردن آن مشکل است و تخم مرغ هم باید حرارت طبیعی را داشته باشد .
5- کیک را نباید داغ از قالب بیرون آورد بلکه باید در محل معمولی یعنی در اطاقی دور از جریان گذارد تا خنک بشود آنگاه کیک را در ظرف مناسبی بر گردانید تا خنک بشود آنگاه کیک را در ظرف مناسبی بر گردانید مگر بعضی از کیکها که در دستور گفته میشود که باید فوری پس از بیرون آوردن از فر آنرا بر گردانیم .
6- اگر خواستیم میوه های خشک و یا کشمش در مایه بریزیم باید میوه خشک را در سینی ریخته قدری در فر بگذاریم تا گرم شود سپس در آرد بغلطانیم آنگاه در مایه کیک بریزیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد