دکوراسیون،تزئینات وخانه داری

دکوراسیون،تزئینات خانه داری و آشپزی

دکوراسیون،تزئینات وخانه داری

دکوراسیون،تزئینات خانه داری و آشپزی

آش رشته | آش ها

مواد لازم :  
آرد سفید  1.5 کیلو
نمک  قدری
چغندر  1 کیلو
اسفناج  1 کیلو
تره فرنگی  0.5 کیلو
جعفری ساطوری شده  0.5 کیلو
زردچوبه  35 گرم
فلفل  1 قاشق مرباخوری
زعفران  قدری
نخود  300 گرم
لوبیا سفید  300 گرم
لوبیا قرمز  300 گرم
عدس  375 گرم
پیاز  0.5 کیلو
روغن  375 گرم
نعناع  5 قاشق سوپخوری
گوشت گوسفند  75 گرم

طرز تهیه :
شاید تهیه آش رشته در قدیم دشوار بود زیرا رشته آن در منزل تهیه میشد و درست کردن آن مهارت لازم داشت ولی امروزه که رشته آماده در تمام خواربار فروشیها ویا سوپر مارکتها یافت می شود تهیه آش رشته بسیار ساده است . در زیر دو روش مختلف برای تهیه آش رشته آمده :
روش اول تهیه آش رشته :
لوبیا سفید و لوبیا قرمز و عدس را بار کرده چغندر را قطعه قطعه نموده با حبوبات بپزید ، سپس یک کیلو اسفناج یا برگ چغندر و یک کیلو تره و جعفری را پنج کاسه آب در ظرف جداگانه پخته با حبوبات مخلوط نمائید .
آنگاه پیاز را در 225 گرم روغن سرخ کرده 35 گرم زرد جوبه و یک قاشق مربا خوری فلفل و مقداری نمک با آن مخلوط کنید سپس رشته ها را که قبلا از آرد گندم درست کرده اید آهسته آهسته در دیگ ریخته و با چوب نازک آنرا هم بزنید تا رشته ها خمیر نشود.
همینکه رشته ها پخته شد ، نعنا داغ را در 150 گرم روغن حاضر نموده نصف آنرا در آش ریخته و نصف دیگرش را پس از کشیدن آش در ظرف روی آش بریزید .
برای افزودن طعم آش مقداری قیمه سرخ کرده ، با زعفران مخلوط نموده روی آش بریزید ، اگر هم مایلید میتوانید قدری کشک هم در آش بریزید .
روش دوم تهیه آش رشته :
حبوبات را که قبلا خیس کرده ایم با پیاز سرخ کرده (که ممکن است کمی زرد چوبه بآن زده باشیم) میگذاریم کاملا بپزد بعد سبزی را تمیز و خرد میکنیم و داخل حبوبات پخته شده میریزیم و میگذاریم سبزی ها بپزند، سپس دو قاشق سوپخوری آرد را در کمی آب سرد حل می کنیم داخل آش میریزیم و مرتبا بهم میزنیم رشته را در آش میریزیم و می گذاریم آهسته بپزد ولی رشته نباید خرد شود، بعد آش را از روی آتش برمیداریم و با کشک مخلوط می کنیم در سوپخوری می کشیم و روی آنرا با کمی کشک ساده و پیاز سرخ کرده و نعناع داغ تزیین می کنیم (آش رشته را با قیمه نیز میتوان صرف نمود).
سبزی آش شامل : تره ، جعفری ، اسفناج ، شبت ، گشنیز است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد